2011-04-12

Jorden är ett litet rum


Hur mycket försummar man inte
de få äkta vänner man har
Hur mycket ångrar man sig inte
att man bad de massor av falska att dra åt helvete
Hur mycket försummar man inte
de få vackra saker man har
Hur mycket ångrar man sig inte
att man kastade bort de saker som gjorde dig illa
Hur mycket försummar man inte
de stunder som ger livet dess mening
Hur mycket ångrar man sig inte
att man ältar de stunder som får dig att spy
Hur ofta har jag inte sagt att jag ska ändra på mig
men lika ofta brutit mitt löfte, löftet till mig själv
Jag är den jag är och inte den ni tycker att jag borde vara
Jag gör det jag gör och inte det ni tycker att jag borde göra
Jag älskar dig. Men jag tycker inte om dig. Du är inte samma.

Hur mycket försummar man inte
den lilla kärlek man får
Hur mycket ångrar man sig inte
att man hade hållt fler löften, slutat när man borde, sagt de man borde, gjort de man borde, glömt de man borde, varit sig själv Älskat mer
Men det är de jag varit med om som gjort mig till den jag är idag och hur mycket jag än försöker glömma vissa saker och vissa människor så kommer de alltid tillhöra mitt förflutna. Men bara för att jag umgåtts med fel människor och sagt fel saker gör inte det mig till en dålig människa. 
Bara en människa som råkat ut för dåliga saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback